Till sidans innehåll

Detta är Rekryteringsmyndigheten

Här kan du läsa om Rekryteringsmyndighetens organisation.
Du får veta hur många
som arbetar i myndigheten,
var vi har våra arbetsplatser,
vad vi gör och
vem som är vår chef.

Arbetsplatser i fyra städer

På Rekryteringsmyndigheten
arbetar lite fler än ett hundra personer.
Våra arbetsplatser ligger i
städerna Karlstad, Stockholm, Göteborg och Kristianstad.

Generaldirektören är vår högsta chef.
Hon heter Christina Malm och
hon har sin arbetsplats i Karlstad.

I Karlstad finns det också två avdelningar.
Där arbetar nästan femtio personer.
De har hand om bland annat
ekonomi, personal, juridik, information och säkerhet.
Många personer arbetar också
med våra datasystem.

Vi testar personer som sökt arbete och utbildning

På avdelningarna i
Stockholm, Göteborg och Kristianstad
testar vi personer
som har sökt en utbildning
eller ett arbete
hos någon av våra uppdragsgivare.
Försvarsmakten, Polisen och Tullen
är några av uppdragsgivarna.

I Stockholm, Göteborg och Kristianstad
arbetar ungefär sextio personer.
De flesta av dem är läkare, sjuksköterskor och psykologer.

Tillbaka

Sidansvarig: Informationsfunktionen
Granskad: 2017-01-20

Var den här informationen till hjälp?
Skriv ut