Till sidans innehåll

Vill du veta vilka uppgifter Rekryteringsmyndigheten har om dig?

Här berättar vi
hur du ska göra
om du vill veta
vilka uppgifter
Rekryteringsmyndigheten har om dig.

Gratis registerutdrag en gång om året

Du har rätt att få veta
vilka uppgifter
Rekryteringsmyndigheten har om dig.
Det kallas registerutdrag.

En gång varje år kan du få ett registerutdrag gratis.

Du måste skriva ett brev

Du måste skriva ett brev till oss
och tala om
att du vill ha ett registerutdrag.

Du ska skriva under brevet med ditt namn
och skicka brevet med posten.
Du kan alltså inte
skicka ett e-postmeddelande.

Brevet skickar du till
Rekryteringsmyndigheten
Karolinen
651 80 Karlstad

Vi kan rätta eller ta bort uppgifter som är fel

Du kan också skriva till oss
och tala om
att vi ska rätta eller ta bort
de uppgifter som är fel.

Sidansvarig: Informationsfunktionen
Granskad: 2012-04-26

Var den här informationen till hjälp?
Skriv ut